Perhimpunan Melayu Sabtu ini

25 Februari 2015 1:58 AM
KUALA LUMPUR 24 Feb. – Perhimpunan Gerakan Perpaduan Melayu berupaya menjadi platform untuk menyatupadukan orang Melayu yang selama ini berpecah akibat perbezaan ideologi politik.
Setiausaha Majlis Perundingan Melayu (MPM), Datuk Dr. Hasan Mad berkata, program itu akan memberi penekanan kepada usaha memperkasakan konsep maqasid syariah yang berteraskan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) secara konsisten.
Menurut beliau, setelah usaha itu membuahkan hasil, agenda seterusnya iaitu pembangunan orang Melayu dapat dilaksanakan secara teratur.
“Kita boleh bekerjasama dalam semua perkara yang melibatkan kepentingan bersama orang Melayu seperti agama, pendidikan dan ekonomi.
“Saya percaya matlamat itu tidak mustahil untuk dicapai sekiranya semua pihak yang berkepentingan memainkan peranan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Hasan mengulas tentang penganjuran Perhimpunan Gerakan Perpaduan Melayu anjuran MPM di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini pada Sabtu ini.
Perhimpunan yang dijangka disertai lebih 20,000 orang termasuk ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), pemimpin politik, ahli akademik dan orang ramai itu memberi tumpuan kepada usaha memperkasakan pembangunan orang Melayu dengan berlandaskan konsep maqasid syariah.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan menyampaikan amanatnya dalam perhimpunan yang dijadualkan bermula pada pukul 5 petang itu.
Orang ramai juga dinasihatkan membawa sejadah atau telekung sebagai persiapan untuk menyertai solat Maghrib berjemaah di lokasi perhimpunan.
One thought on “Perhimpunan Melayu Sabtu ini

  1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Leave a Reply

